søndag 14. september 2008

Frokost smaker best kl.16

Javisst. Fest igår også, jeg tar gjerne imot forslag til alternative måter å slå ihjel en helg på, nervesystemet mitt hinter om at det er i ferd med å miste tilliten til meg idag. Jaja, nok bitching. Vi har vært med på det her før.

Det er langt mellom de festene som ikke har lyst til å dø, men som tvinger seg helt ut i morgentimene. Jeg var så heldig å få en av gjesterollene i en slik fest. Det er noen kriterier for en bra hjemmefest, og sjekklista mi var ganske sjekka ut, for å si det sånn, når jeg tok statusrapport i dag.

Kjønnsfordeling: 70 - 30 i jentenes favør. Det var hyggelig og fint å snakke med raddisen som i et sektleder-karismatisk øyeblikk betrodde meg hvordan han på en flein-tripp hadde sett DEN ANDRE SIDEN; dimensjonen dit sjelen får sine virkedager når kroppen blir kompost osv, men det var også veldig ålreit å kunne dumpe ned i en hvilken som helst sofa og finne en jente som ikke har gått i lås pga for mange bjeffende beilere.

Den gode samtalen: Jeg begynner kanskje å bli gammel, men musikken var ikke såå høy at det ble lett for godtfolket og sitte å skule på hverandre, det var ingen brautende gamere som gjorde folk mistenksomme, og mest og best av alt: det fantes mennesker det var mulig å finne en felles plattform med. Løsrevet sitat: "Åhh, jeg må få lese det du skriver! Tilbake til inderligheten assa! Eller selvforelskelsen.

Nachspielet: Nachspiel er nachspiel. Etter å ha kvitra og rocka mer eller mindre manisk siden kl.8, er det greit å ikke måtte sloss med et eller annet vekommendes halvpsykotiske engasjement foran playlista. Kanye er vorspiel. Leonard Cohen er nachspiel, Cohen-allsang er et veldig anstendig nachspiel.

Jeg innser nå at det ble for ambisiøst å skulle lage en liste over alle sjekkpunkter som danner basis for en god fest, og slutter her med en hul rettferdiggjøring: Det er når man ikke helt klarer å lage
en komplett liste at festen var vellykket. Hvis jeg hadde sittet å vibrert av overskudd nå, hadde jeg ikke brent nok krefter i går.

Dagens låt: Fleet Foxes - Winter hymnal. Denne var balsam på en borderline emo søndag.

1 kommentar:

Onkel S sa...

Ole. Nå fikk jeg endelig lest noe av det du har skrevet. Ble ikke veldig imponert, men blogg er heller ikke en uttryksform som er høyt elsket i denne frugården. Ja, det var meg du snakka med på festen. Alternativ måte å slå ihjel en helg på: bli med på changemakertreff. Hvis du husker navnet mitt kan du google meg. Det blir ildprøven. Vet ikke om det var en changemaker du omtaler som en "raddis".. Men etter et CM-kurs får du kanskje, og forhåpentligvis, et annerledes perspektiv. Kanskje slipper du også den emosjonelle sutringa dagen derpå. Hehehe.